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
auto
2024. 04. 16. kedd

London nemrég megválasztott polgármestere tervet jelentett be a brit fővárost beborító szmog jelentős csökkentésére, amit a kínai tulajdonú London Taxi Company azonnal meg is lovagolt egy elektromos taxi bejelentéssel.

London Taxi Company TX5 elektromos taxi (plug-in hibrid)

London Taxi Company TX5

 

A Geely tulajdonában lévő társaság még tavaly októberben, a kínai elnök londoni látogatására időzítve mutatta be a legújabb, TX5 névre keresztelt modellt, de a sorozatgyártással kapcsolatos információkra idáig kellett várni.

A rossz hír, hogy a Warwickshire-ben készülő, 6 utas szállítására is elég helyet biztosító TX5 nem tisztán elektromos, hanem plug-in hibrid autó lesz. A cél, hogy a belvárosi fuvarokat képes legyen tisztán elektromos üzemben is teljesíteni. Az ikonikus formát a mai ízlésvilággal kombináló autó a korábbi változatokhoz hasonlóan orrmotoros és hátsó kerék hajtású lesz, így megmarad a sofőrök által kedvelt fordulékonysága. A TX5 valós hatótávját jóval 100 mérföld fölé lőtte be a cég, de hogy ez alatt mit kell érteni, az sem októberben, sem most nem derült ki tisztán.

A Geely által a gyártás beindításának fedezéséhez kibocsátott zöld kötvényeket hatszorosan jegyezték túl, és összesen 400 millió dollárt kalapozott össze a gyártó belőle. Az elektromos taxi gyártása 2017 negyedik negyedévében indul, a végső határidőt 2018. január 1. Ekkortól ugyanis Londonban minden új taxinak zéró emissziós üzemmóddal is rendelkeznie kell.

A gyár évi 36 ezer taxi gyártására lesz képes, ami jóval több, mint a Londonban használt 23 ezer példány. A London Taxi Company már tárgyalásokat folytat más európai nagyvárosokkal is, hogy a környezetkímélő flottákkal segíthessék őket a légszennyezés elleni harcban.

Kár, hogy ezt a rengeteg pénzt és energiát nem egy tisztán elektromos taxi fejlesztésére áldozzák.

Villanyautósok